TIPY: Myš, nebo grafický tablet?

14.06.2019

Dlouhou dobu jsem, jako většina z nás, používala pro úpravy fotografií ve svém počítači myš. To se ale loni, díky semináři retuší a montáží, který jsem absolvovala, změnilo. Zadáním pro seminář bylo, přivézt si s sebou nejen ukázku své dosavadní tvorby, také stolní počítač vybavený programem Adobe Photoshop a... grafický tablet. Nikdy dřív jsem ho neměl a tím pádem ho ani nepoužívala, takže pro mě byl seminář velice dobrodružný. Učila jsem se nejen ovládat software, ale i hardware. A to naráz. Každopádně nelituji.

Proč grafický tablet?

Odpověď je vlastně naprosto jednoduchá: zpřesní a urychlí Tvé lokální úpravy fotografií koní. Píšu "lokální úpravy" cíleně, protože se příliš nehodí ke globálním úpravám, které zpravidla provádím v Adobe Lightroom (tedy změny nastavení jednotlivých posuvníků v záložce "Vyvolávání"). Pokud se tedy chystáš vhrnout na jakékoli lokální úpravy, retuše a montáže, sáhni po nezbytné výbavě, kterou je pohodlná klávesnice a šikovný grafický tablet. Pokud totiž propojíš klávesové zkratky prostřednictvím klávesnice, na které budeš mít stabilně položenu svou levou ruku a grafický tablet, který budeš ovládat svou pravou rukou a budeš tak mít pod kontrolou jednotlivé štětce v Adobe Photoshop, zpřesníš každý svůj tah a především veškeré postupy výrazně urychlíš.

Zvyknout si na práci s grafickým tabletem určitě pár dní zabere, ale věř, že to bude nejlépe investovaný čas do budoucnosti. Potrvá totiž, než zkoordinuješ své pohyby po tabletu ve vztahu k obrazovce Tvého počítače a než si osvojíš kombinaci klávesových zkratek ve spojitosti s použitím pera grafického tabletu.

Jaký grafický tablet?

Teď už víš, proč je grafický tablet výborným pomocníkem při úpravě fotografií a nastal tedy ten správný moment, abych Ti představila svého pomocníka, který se mi velice osvědčil. Od jisté doby nekupuji žádné levné náhražky za kvalitní produkty a tak jsem se vydala přímým směrem do rodiny Wacom Intuos Pro. Mají k dispozici celkem tři různé velikosti grafických tabletů, tedy S, M a L. Pokud se chystáš upravovat fotografie na menším monitoru (notebook, malý monitor stolního počítače), doporučím Ti dostačující velikost S. Bude se Ti s ní i velice dobře cestovat, pokud upravuješ své fotografie přímo v terénu. Pro větší monitory stolního počítače (24, nebo 27 palců) pak oceníš velikost M. Sama mám velikost L v kombinaci s monitorem o velikosti 24 palců a jedná se o zbytečně velkou variantu, ale při pořízení se jevila jako dobrá koupě v poměru ceny a kvality. Celý prostor grafického tabletu ale nikdy nevyužívám. Proto bych tedy sama ocenila spíše velikost M.

Teď už Ti nic nebrání v perfektních úpravách fotografií koní, takže pokud chceš vidět víc, co se týká konkrétních návodů na úpravu, mrkni na můj video kurz, ve kterém jsem shrnula ty nejzásadnější kroky v retuších a lokálních úpravách.

Jak fotit koně, 2023
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky