TIPY: Srovnávat se s ostatními, nebo ne?

02.02.2020

Před časem mi opět přistál dotaz do zpráv od jedné z fotografek: "Stává se Ti taky, že se srovnáváš s ostatními fotografy a jejich tvorbou?".

Má odpověď zní celkem jednoznačně: "Ne."

Srovnávat se s ostatními a mít černé myšlenky z toho, že nemám tak dokonalé fotografie jako ten, či onen, protože nejsou tak barevné, nemám tak dokonalého koňského modela, nemám za humny moře... To není nic, co by mě lákalo. Pokud, se mi tvorba někoho jiného líbí, beru ji pro sebe jako inspiraci k vlastní tvorbě a snažím se prvky jeho tvorby zakomponovat do jednoho z budoucích focení, byť je to úhel, ze kterého je kůň vyfocen, nebo se jedná o konkrétní koňské plemeno, nebo dokonce o prostředí, ve kterém je kůň umístěn. Taková interpretace situace a myšlenka mě nutí jít dál a přemýšlet nad focením detailněji.

Velice úzce s tím souvisí také fakt, že jsem nikdy neměla tendence nahrávat svou tvorbu do různých fotografických skupin, ve kterých by se po mě jiní vozili a kritizovali mou tvorbu a její nedokonalosti. Pokud mi totiž někdy někdo ze zkušenějších fotografů opravdu pomohl, udělal to z vlastní iniciativy a šlo opravdu o dobře míněnou radu, která mi v mé tvorbě velice pomohla. Taková rada většinou přichází v ten správný moment a rozhodně člověka motivuje, než naopak.

Pokud by měl člověk touhu vzdát své počínání jen proto, že je někdo v jeho oboru výkonnější, úspěšnější, kreativnější, je to pochopitelně jednoduchý krok, ale člověk tak velice snadno opouští činnost, kterou doposud dělal a miloval. Činnost, která ho naplňovala a motivovala. Tudy opravdu cesta nevede.

Když už máš pocit, že chceš svou tvorbu klást do srovnání s někým jiným, je dobré na výsledek srovnání nahlížet objektivně, s ohledem na techniku, denní dobu, prostředí, kvalitu předvedeného koně, a tak dále... Z neobjektivního srovnání by tím pádem měl vyjít jediný signál pro Tebe, a to motivace a inspirace.

Jak fotit koně, 2023
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky